
תארים רבים נקשרו לדור ה- Instagram אבל ה-7 באוקטובר הפך אותם לצלמים במאים עורכים וגיבורים של החיים שלהם. מבלי שאף אחד שאל אותם הם הפכו למוקד של כל אירוע שהם נמצאים בו. ואנחנו, שמבקרים את דור המסכים והתכנים הרדודים והתלות שלהם בטלפון לא הבחנו בכוח העצום שטמון ביכולת הטבעית שלהם לתעד את החיים שלהם ולשתף אותם בזמן אמת.
מאז ומעולם ניסה האדם להטביע את המציאות באומנות. ציורים על קירות המערה, ספרים והצגות, עד לצילום הקולנוע המודרני, התיימרה האומנות לחקות את המציאות. מבט על הסרטים שיצאו מטבח השבעה באוקטובר מבהיר שהמציאות מנסה להיראות כמו סדרה של נטפליקס. במקום שהקולנוע יחקה את החיים הם מחקים את הקולנוע.
כל במאי יודע את הטכניקה של 'הקסם של הקולנוע'. המניפולציה הפשוטה בה נגרום לצופה להרגיש כך ולא אחרת. בהרצאה זו מנסה היוצר יוסי בלוך לפתוח צוהר לאפשרות של כל אחד בעבודה או בחיים לייצר סרטונים שמעודדים אחדות ושיתוף פעולה על פני הקרע החברתי המתהווה בעולם ומקטב אותו.
אם אנחנו חיים בעולם דיגיטלי בו המציאות נוצרת מסרטים ברשתות חברתיות למה שלא נתמקצע באופן בו אנחנו מעצבים את העולם או צורכים תכנים שמשפיעים על עולמנו במקום להשאיר את הזירה לילדים ואלגוריתמים שמקדמים פחד, פילוג, שנאה והסתה?
אמן בעל שם עולמי הפועל בתל אביב עם תיק עבודות המשתרע על פרויקטים בינלאומיים כמו גם עשייה מקומית בישראל. עבודותיו כוללות סרטים דוקומנטריים כמו "איוון האיום" (NETFLIX), ו- "NOVA" בנוסף לעבודתו המשפיעה על הסצנה האמנותית הישראלית. הפרויקט האחרון שלו כלל יצירת יצירת וידיאו המוצגת בגלריה תל אביבית, תוך התעמקות במהותה של שערורייה צבאית ידועה בה מעורב אלאור אזריה. המוקד האמנותי של בלוך טמון בחקירת דילמות וקונפליקטים חברתיים, תוך שהוא מתאר במיומנות את ההיבטים הפגיעים ביותר כגיבורים מרכזיים בנרטיבים שלו.